Treceți la conținutul principal

Unde a dispărut celălalt băiat al mamei

Pentru că eu când eram mică nu visam că sunt o prințesă, o balerină sau Crăiasa zăpezii ci mecanic, tractorist și alți meseriași care nu au feminin...

Tot timpul am vrut să fiu băiatu' lu' tata. Am vrut să nu trebuiască să șterg praful de pe mobilă, să nu tai ceapa și să nu aduc legumele din beci. Pentru a evita toate astea, mi-am dorit să devin mecanic de mașină și să repar Dacii, să mă fac astronom, să repar becuri arse, să fiu salvator de melci și de alte animale neputincioase, să fiu prietena băieților, să mă fac fotbalistă sau salvamar(ă) și să-i salvez pe cei care nu știau să înoate. Mai târziu am vrut să fiu lupul din Scufița Roșie (dar am fost Scufița), cocoșul din Punguța cu doi bani (dar l-au ales pe frate-miu până la urmă) și inventator de arome noi de înghețată.

Am protestat forever împotriva fundițelor și a podoabelor de păr, am urât sandalele sau pantofii cu cea mai mică urmă de toc. Am plâns și am bătut din picioare pentru bocanci în loc de "ghetuțe", am schimbat floricelele pe pietre pentru colecție, agrafele de păr pe vederi și pe timbre, l-am ales pe Jules Verne în locul poveștilor cu regine și prințese, am ales Agatha Christie, 1001 de Nopți, Legendele Olimpului, Mizerabilii și Cel mai iubit dintre Pământeni în locul altor povești frumoase cu balerine sau sirene.
Pe la 12 ani, mama a mai făcut un efort și mi-a recomandat un roman "pentru oameni mai maturi" - Dama cu camelii. Mi-a plăcut, îmi amintesc și acum... dar nu se compara cu Edgar Allan Poe (și acu' mai cred asta) și nici cu Viața lui Napoleon. Mă rog, a încercat să se obișnuiască cu ideea, deși se plângea des: "am născut doi băieți! nu știu unde am greșit! ia uită-te la tine, ai numa' belituri pe picioare! de fotbal ești tu? ești o ființă așa finuță, mititică, ai putea fi o domnișoară așa de frumoasă și tu te joci fotbal cu băieții... ntz ntz ntz...".

Câteodată o vedeam mulțumită de părul meu luung și des, de codițele împletite și mă mai lăsa în pace doar de dragul lor. Asta până în clasa a V-a, când am făcut o plimbare cu mătușă-mea (o nebună care îmi face mereu toate mofturile fără să țină cont de preferințele soră-sii) și care m-a ajutat să mă tund bob. Am venit acasă cu căciulă în cap și refuzam vehement să mi-o scot. Până când mi-a tras-o mama brusc de pe cap și când de fapt și-a tras ei un șoc...
Apoi, într-o zi, mi-a adus o rochiță roșie, frumoasă, și ne-am certat atât de tare, pentru că eu am vrut salopeta de joacă în locul rochiei. Tata avea de dat jos motorul la Dacia noastră și eu știam că fără mine nu se poate, eram mâna dreaptă acolo. A acceptat să mă lase până la urmă, doar că oamenii au fost foarte ocupați și nu prea am mai avut loc și eu... dar m-am descurcat. Nu se putea să vin de la un atelier fără să arăt ca un mecanic; am băgat mâna în toba de eșapament și m-am uns bine pe haine și pe față, ca aborigenii. Eram foarte mândră de mine.

Ultimul elan al maică-mii a fost când am mers la liceu, când a crezut că dă adolescența cu hormoni feminini peste mine și când eu m-am înscris în echipa de fotbal feminin a școlii...
Când în sfârșit am fost lăsată în pace, pe la facultate, m-am gândit să mă dau și eu cu ojă pe unghii, să îmi dau cu spumă în păr, cu rimel și să port vara sandale. La început mă simțeam dubios, ca un travestit și nu pricepeam de ce ar cheltui cineva atâta timp și bani pe asemenea inutilități. Am ajuns foarte repede să le consider aproape indispensabile, și măcar creionul, rimelul și cerceii nu-mi lipsesc mai niciodată.

Real este că cerceii mi-au plăcut de când nu știam ce-s ăia și sunt ca aerul pentru mine. Acum, băiețoiul din mine răsare numai când conduc mașina, când fac pană, când se arde un bec, când jucăm ceva cu mingea de fotbal (că numa' fotbal nu e), când mă enervez și când car sacoșele pe scări în fugă să nu mă prindă Marius să mi le ia...

Cel mai important este că celălalt băiat al mamei nu a dispărut; se odihnește, stă cuminte în inima mea, spraveghează ce face fetița mamei și când dă de greu, sare ca ars și repară tot ce s-a stricat.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Logodna noastră

Nu știu dacă am apucat a spune cum m-a cerut pe mine omul acesta de nevastă s-o ție pe viață... Eu nu m-am așteptat pentru că am avut mereu așa o tendință de a nu-mi plăcea ideea asta de lucruri comune, repetitive, care li se întâmplă tuturor, deci și cererea asta în căsătorie mi se părea un clișeu. N-a fost. N-a fost, pentru că el, neîntreg cum e, nu a pomenit vreodată despre intenția asta a lui. Și ca să o iau mai de la un capăt, de vreo două săptămâni tot aflam accidental că mă minte. Îl întrebam ce a mai făcut ieri și îmi spunea că a stat în casă, că e liber de la serviciu, si la scurt timp după discuția noastră mă întâlneam cu un prieten sau o cunștință și-mi spunea că mai devreme s-a întâlnit cu el la mall sau pe centru sau mai știu eu pe unde în trafic. Chiar am îndrăznit, după vreo 3 întâmplări din astea, să îi spun unei prietene ce simt eu și cum cred că și-a găsit pe vreo pisi din asta sexy și frumoasă și că e laș și nu e în stare să îmi spună. Asta, în loc să-mi f

Jocuri tragice de copil inconștient

Uneori din păcate, alteori din fericire, am dovedit a fi foarte orgolioasă încă din copilărie. Repet des chestia asta, și de aceea spun din păcate:  orgoliul e frate de sânge cu prostia și trebuie ținut în frâu sau chiar încuiat într-un cufăr cu 7 lacăte pentru totdeauna. Aveam vre-o 9 ani, eram în vacanța de vară și ne jucam prin jurul casei, mai exact "la drum" cu toți vecinii și nepoții veniți pe la vecini. Era fain, că ne adunam destui cât să jucăm fotbal, ascunselea, rațele și vânătorii, magazinul, șotron (indiferent dacă eram băieți sau fete) etc. De departe cel mai nebun, năstrușnic (nici nu știu cum să-i zic), era Alin "Troschi" (Troschi e porecla lu' taică-su - alt nebun), care era și cel mai apropiat prieten de joacă al nostru (al meu și-al lui frate-miu), fiind vecini. Avea așa un stil de Ion Creangă contemporan, intuia reacțiile celorlalți copii și ne manipula cu chestia asta. Așa că vine el la mine și-mi zice:  - N-ai curaj să sari de pe ga

Retrospectivă, ce pompos!

2014 - Vama. Cu viitorul soț super-entuziast Când am împlinit 12 ani şi am decis că eu plec de acasă (cu acordul părinţilor, la treij' de kilometri mai încolo) credeam că e punctul culminant al vieţii mele. Apoi, când am dat Capacitatea am realizat că mă înşelasem cu doi ani înainte (mai ales că acu' aveam şi buletin). Am intrat la liceu, şi fiind acelaşi în care am făcut şi doi ani de generală "le ştiam pe toate bineînţeles", nimic prea nou şi prea interesant aici. Într-a doişpea am realizat că punctul culminant al vieţii mele va fi BAC-ul. Mai ales dacă îl şi luam. Am ajuns la facultate şi am murit de râs când am auzit că tre' să învăţ pe de rost un manual mai gros decât Basmele lui Ispirescu. Am picat 3 examene din prima şi am înţeles că cea mai mare realizare a vieţii mele este să îmi iau restanţele, să termin facultatea şi să nu ajung vânzătoare la Bacău sau citez "ajutor de cioban" la Berzunţi. In anul 2 m-am îndrăgostit şi am zis: