Treceți la conținutul principal

Logodna noastră


Nu știu dacă am apucat a spune cum m-a cerut pe mine omul acesta de nevastă s-o ție pe viață...

Eu nu m-am așteptat pentru că am avut mereu așa o tendință de a nu-mi plăcea ideea asta de lucruri comune, repetitive, care li se întâmplă tuturor, deci și cererea asta în căsătorie mi se părea un clișeu. N-a fost. N-a fost, pentru că el, neîntreg cum e, nu a pomenit vreodată despre intenția asta a lui.

Și ca să o iau mai de la un capăt, de vreo două săptămâni tot aflam accidental că mă minte. Îl întrebam ce a mai făcut ieri și îmi spunea că a stat în casă, că e liber de la serviciu, si la scurt timp după discuția noastră mă întâlneam cu un prieten sau o cunștință și-mi spunea că mai devreme s-a întâlnit cu el la mall sau pe centru sau mai știu eu pe unde în trafic. Chiar am îndrăznit, după vreo 3 întâmplări din astea, să îi spun unei prietene ce simt eu și cum cred că și-a găsit pe vreo pisi din asta sexy și frumoasă și că e laș și nu e în stare să îmi spună. Asta, în loc să-mi fie o foarte bună prietenă și să-mi spună, a fost o și mai bună prietenă și a zâmbit și m-a calmat spunându-mi că ea nu îl crede în stare să facă așa ceva, că se vede că mă iubește...

Mă rog. Trece momentul, vine weekendul și fiind liberi, eu răcită cobză și cu frisoane și din alea, îi spun că vreau să fac niște salată și ceva mâncare, și să mă apuc de curățenie (așa fac eu mereu, haos: mă apuc de toate odată, după niște ani în care nu am avut niciun chef, și scot tot de peste tot și fac ca la nebuni în casă până termin). El îmi zice că se duce la piață ca să aducă legume proaspete pentru salată și că vine rapid, în maxim 20 de minute. Eu îmi leg așa o eșarfă din aia fundiță la cap (să nu mă tragă curentul), îmi iau niște izmene comode și un hanorac imens care îmi tot cădea de pe un umăr pe altul și mă apuc de treabă. Atâta am răscolit casa aia, de mai rămăsese o carpețică în mijlocul bucătăriei pe jos (restul erau toate scoase pe balcon), pe care stăteam eu să nu răcesc mai rău și învârteam în oală cu aspectul meu de gospodină rapperiță răcită și acră ca o lămâie. Trecuse cam o oră de când dumnealui nu a mai venit. Iar mi s-a aprins mie becul evil care îmi spunea că ceva e necurat la mijloc așa dintr-o dată. Și îl sun și încep să mă răstesc: da ce faci? cumperi toată piața? cât mai stai? pe unde ești? ... și el: păi sunt în fața blocului, acu urc.

Urcă sus, și văd cu coada ochiului (că eram supărată vezi-Doamne), că are tot felul de plase în mâini și că e aglomerat cu multe, dar nu mă întorc și nu mă duc să-l ajut. El strigă vesel "hello!", vine cu un ghiveci cu margarete la mine și mă pupă. Eu repede ca fraiera uit că-s supărată și-l întreb de ce e așa agitat și transpirat? Atunci pune o moacă din aia foarte gravă și serioasă, bagă mâna în buzunar și se pune în genunchi în fața mea pe carpețica aia... Mi s-au înmuiat picioarele și aud (că de văzut nu mai vedeam bine) cum îmi spune foarte emoționat: Anca, vrei să fii soția mea? Mi s-a părut prea mult să-l văd în genunchi și ce să fac? Mă pun și eu în genunchi lângă el și îi zic DA de vre-o 3-4 ori în timp ce el îmi punea pe deget inelul (ăla de a umblat în ultimele două săptămâni după el - by the way, n-avea nici o pisi, am fost eu paranoia). Bă, da să vezi ce bine s-a potrivit pe deget. Ca uns!

El și acu' zice că îi pare rău că nu m-a dus într-un loc special, că nu a găsit nush ce inel mirific voia el, că a fost foarte aiurea, că nu s-a pregătit mai bine și că prea a avut emoții. Mie mi s-a părut super-tare, și încă nu văd cum altfel m-ar fi putut surprinde (cu ochii mei de șoim).

Nu am trăit fericiți până la adânci bătrâneți, pentru că m-am bucurat atunci, apoi m-am enervat pe altele, l-am aruncat de vre-o două ori (inelul inelul), l-am pierdut, l-am ascuns, și după încă 4 ani ne-am căsătorit (dar asta e altă poveste și între ele sunt multe multe altele).

La partea cu fericiți până la adânci bătrâneți lucrăm acu. Vedem ce iese. Cheers!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Jocuri tragice de copil inconștient

Uneori din păcate, alteori din fericire, am dovedit a fi foarte orgolioasă încă din copilărie. Repet des chestia asta, și de aceea spun din păcate:  orgoliul e frate de sânge cu prostia și trebuie ținut în frâu sau chiar încuiat într-un cufăr cu 7 lacăte pentru totdeauna. Aveam vre-o 9 ani, eram în vacanța de vară și ne jucam prin jurul casei, mai exact "la drum" cu toți vecinii și nepoții veniți pe la vecini. Era fain, că ne adunam destui cât să jucăm fotbal, ascunselea, rațele și vânătorii, magazinul, șotron (indiferent dacă eram băieți sau fete) etc. De departe cel mai nebun, năstrușnic (nici nu știu cum să-i zic), era Alin "Troschi" (Troschi e porecla lu' taică-su - alt nebun), care era și cel mai apropiat prieten de joacă al nostru (al meu și-al lui frate-miu), fiind vecini. Avea așa un stil de Ion Creangă contemporan, intuia reacțiile celorlalți copii și ne manipula cu chestia asta. Așa că vine el la mine și-mi zice:  - N-ai curaj să sari de pe ga

Retrospectivă, ce pompos!

2014 - Vama. Cu viitorul soț super-entuziast Când am împlinit 12 ani şi am decis că eu plec de acasă (cu acordul părinţilor, la treij' de kilometri mai încolo) credeam că e punctul culminant al vieţii mele. Apoi, când am dat Capacitatea am realizat că mă înşelasem cu doi ani înainte (mai ales că acu' aveam şi buletin). Am intrat la liceu, şi fiind acelaşi în care am făcut şi doi ani de generală "le ştiam pe toate bineînţeles", nimic prea nou şi prea interesant aici. Într-a doişpea am realizat că punctul culminant al vieţii mele va fi BAC-ul. Mai ales dacă îl şi luam. Am ajuns la facultate şi am murit de râs când am auzit că tre' să învăţ pe de rost un manual mai gros decât Basmele lui Ispirescu. Am picat 3 examene din prima şi am înţeles că cea mai mare realizare a vieţii mele este să îmi iau restanţele, să termin facultatea şi să nu ajung vânzătoare la Bacău sau citez "ajutor de cioban" la Berzunţi. In anul 2 m-am îndrăgostit şi am zis: