Treceți la conținutul principal

Jocuri tragice de copil inconștient

Uneori din păcate, alteori din fericire, am dovedit a fi foarte orgolioasă încă din copilărie. Repet des chestia asta, și de aceea spun din păcate: orgoliul e frate de sânge cu prostia și trebuie ținut în frâu sau chiar încuiat într-un cufăr cu 7 lacăte pentru totdeauna.

Aveam vre-o 9 ani, eram în vacanța de vară și ne jucam prin jurul casei, mai exact "la drum" cu toți vecinii și nepoții veniți pe la vecini. Era fain, că ne adunam destui cât să jucăm fotbal, ascunselea, rațele și vânătorii, magazinul, șotron (indiferent dacă eram băieți sau fete) etc. De departe cel mai nebun, năstrușnic (nici nu știu cum să-i zic), era Alin "Troschi" (Troschi e porecla lu' taică-su - alt nebun), care era și cel mai apropiat prieten de joacă al nostru (al meu și-al lui frate-miu), fiind vecini. Avea așa un stil de Ion Creangă contemporan, intuia reacțiile celorlalți copii și ne manipula cu chestia asta. Așa că vine el la mine și-mi zice: 
- N-ai curaj să sari de pe gardul de la Nea' Costică (gard care avea cam 2 metri înălțime, dar care era situat pe marginea unui teren mult sub nivelul asfaltului, deci cam la 4,5 metri de la sol). 
- Da de ce să sar tocmai de acolo?
- Că-i înalt tare și n-ai tu curajul ăsta! Dacă sari îți dau ție cutia asta!
(O cutie de cafea Mocca (goală off course), învelită în folie de aluminiu (nici acu' nu știu de unde făcuse rost de ea, că nu erau peste tot ca acum)).
- Ia să văd eu cum se vede când mă sui pe gaaard...? 

În timp ce eu eram deja cocoțată sus, toți copiii coborâseră jos pe teren (teren pe care jucam des fotbal sau "Țară țară vrem ostași") și făceau galerie (adică urlau ca maimuțele ce le venea la gură). Era o ditamai hărmălaia, iar eu mă tot gândeam că poate dau de bolovanii ăia de jos sau poate îmi dau iar cu genunchiul în barbă și mă învinețesc (cum mai făcusem când am sărit din agud de la bunica).
Și sar (am sărit din prostia deghizată foarte bine în orgoliu, și nu pentru cutia de Mocca pe care nu am mai văzut-o niciodată pentru că am și uitat de ea). 

Am ajuns pe sol cu fața în sus și am rămas acolo. Auzeam cum unii copii râdeau, alții vorbeau între ei și spuneau că mă prefac lovită ca să-i amuz, iar pe alții spunându-și că e posibil să plâng că m-am lovit. Cert este că nu mă durea nimic. Vedeam cerul, auzeam zumzetul acela și nu înțelegeam de ce stau acolo. Apoi am realizat că sunt inertă, că nu mă pot mișca și că de fapt nu-mi simt picioarele. 

Nu mai știu exact dacă m-au dus copiii acasă sau dacă a venit mama să mă ia. Știu bine că 3 zile am stat în pat, șocată puțin, neînțelegând ce se întâmplă, de ce mama vorbește singură și face cruce des. Se ruga. Ea e un om extrem de spiritual și iubitor, un om care preferă binele celuilalt în detrimentul său (chiar dacă în unele cazuri celălalt e un necunoscut), și care nu vreau să știu ce avea în suflet gândindu-se că fetița ei e posibil să nu mai meargă pe picioare. Cert este că întotdeauna a mers pe metode tradiționale, uneori non-conformiste, băbești și abia când s-a convins că a făcut tot ce se poate din latura asta, a apelat și la alte resurse.

Așa că mi-a făcut masaj cu maglavaițuri din buruieni, mi-a să mănânc la pat și s-a rugat (mult și cu ardoare). Nu știu dacă s-a mai rugat vreodată până atunci așa, dar s-a rugat cu toată inima și cu tot sufletul ei. 

N-a mai fost nevoie să apeleze și la resursele clasice (medici, terapii etc.), nu știu cum și de ce exact, dar după 3 zile am zbughit-o din pat la joacă și mi-am continuat viața de copchil zburdalnic ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic. 

Nu cred că am înțeles vreodată prin ce au trecut ei atunci, și sper nici să nu înțeleg (pentru că eu am darul de a înțelege abia când trec prin aceleași faze), dar apreciez muult, foarte mult faptul că îi am mereu alături și că nu m-au zgâlțâit bine atunci (așa cum mi-aș fi făcut eu dacă eram ei).

Cauza mai poate fi și faptul că am mâncat mult pâmânt de la o floare când aveam 3 ani, care conținea peste 50% bălegar și rahat de găini. Norocul ăsta... mare noroc! O compătimesc pe mama și pentru asta, pentru tot. Mai ales pentru că ea s-a ales cu mine și nu cu un copil cuminte, care nu se dă vara cu sania, care nu merge la furat piersici din via vecinului, care nu mușcă din flori otrăvitoare de i se umflă buzele ca de la botox și care nu se bate cu băieții la școală... Eh. Fiecare cu soarta lui, vorba ei.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Logodna noastră

Nu știu dacă am apucat a spune cum m-a cerut pe mine omul acesta de nevastă s-o ție pe viață... Eu nu m-am așteptat pentru că am avut mereu așa o tendință de a nu-mi plăcea ideea asta de lucruri comune, repetitive, care li se întâmplă tuturor, deci și cererea asta în căsătorie mi se părea un clișeu. N-a fost. N-a fost, pentru că el, neîntreg cum e, nu a pomenit vreodată despre intenția asta a lui. Și ca să o iau mai de la un capăt, de vreo două săptămâni tot aflam accidental că mă minte. Îl întrebam ce a mai făcut ieri și îmi spunea că a stat în casă, că e liber de la serviciu, si la scurt timp după discuția noastră mă întâlneam cu un prieten sau o cunștință și-mi spunea că mai devreme s-a întâlnit cu el la mall sau pe centru sau mai știu eu pe unde în trafic. Chiar am îndrăznit, după vreo 3 întâmplări din astea, să îi spun unei prietene ce simt eu și cum cred că și-a găsit pe vreo pisi din asta sexy și frumoasă și că e laș și nu e în stare să îmi spună. Asta, în loc să-mi f

Retrospectivă, ce pompos!

2014 - Vama. Cu viitorul soț super-entuziast Când am împlinit 12 ani şi am decis că eu plec de acasă (cu acordul părinţilor, la treij' de kilometri mai încolo) credeam că e punctul culminant al vieţii mele. Apoi, când am dat Capacitatea am realizat că mă înşelasem cu doi ani înainte (mai ales că acu' aveam şi buletin). Am intrat la liceu, şi fiind acelaşi în care am făcut şi doi ani de generală "le ştiam pe toate bineînţeles", nimic prea nou şi prea interesant aici. Într-a doişpea am realizat că punctul culminant al vieţii mele va fi BAC-ul. Mai ales dacă îl şi luam. Am ajuns la facultate şi am murit de râs când am auzit că tre' să învăţ pe de rost un manual mai gros decât Basmele lui Ispirescu. Am picat 3 examene din prima şi am înţeles că cea mai mare realizare a vieţii mele este să îmi iau restanţele, să termin facultatea şi să nu ajung vânzătoare la Bacău sau citez "ajutor de cioban" la Berzunţi. In anul 2 m-am îndrăgostit şi am zis: