Treceți la conținutul principal

Nume neinspirate

- Ce frumos a fost azi dimineață! Opusul lui ieri...
- Ce? Crenvurștii?
- Anti romantic mai ești! Cafeaua și biscuiții! Te iubesc.
- Și eu!
- Da, și tu!
- Da. Și eu te iubesc Zuzi!
- Iubește-mă atunci!

El și-a aprins o țigară și se gândea în sinea lui: cum poate fi asta așa de nebună? Cum poate ea să îmi facă viața mea de om liniștit așa o maree? Adică eu om simplu la locul meu, îmi văd de ale mele, sunt împotriva nebuniei și ea mă trece prin toți nervii, agitația și veselia posibile?! Ce-oi fi greșit?

Ea s-a apucat de scris. În urma mini-discuției lor, comune și des întâlnite, s-a apucat să scrie ceva. Viața ei nu mai e la fel. Așa spun unii. Ea se tot întreabă ce s-a schimbat și trăiește într-o nebuloasă continuă. "Adică ce nu mai e la fel? Eu nu mai sunt eu? El nu mai e el? Toate-s la fel!".
În sufletul ei, în timp ce scria, începe așa din senin un hazard. Se gândește că dacă nu are timp să-și pună la punct toate planurile de viitor. Dacă viitorul e prea scurt? Se agită aiurea sau are de ce?
- Hai să bem o cafea, vrei?
- Unde?
- Aici. Pe balcon... O fac eu.
- Din aia de-a ta, cu scorțișoară?
- Da.
- Hai.

Stăteau amândoi tăcuți și sorbeau din cești. El simțea o tensiune.
- Iar te agiți? Acu' ce mai ai?
- Păi mă gândesc așa... oare când reușim să facem tot ce ne-am propus?
- E timp.
- Nu e! Tu nu vezi că nu e?!
- Tu nu te bucuri de cafeaua asta? De ce nu vrei să te bucuri?
- Mă bucur!
- Așa agitată?
- Da!
- Aha. Hai să facem ceva frumos azi. Vrei?
- Da! Ce?
- Să mergem la plimbare la pădure.
- Gata.
Au plecat cu mașina pe drumul care duce prin pădure. Pe marginea pădurii, paralelă cu strada, trecea o cale ferată.
- Oprește! Uite! Un cățel uscat de foame. Miiic mic!
- Nu opresc. Ce vrei să faci?
- Să-l văd mai bine!
- Dar nu avem ce să-i dăm de mâncare!
- Oprește!
Când s-au dat jos era o mogâldeață miiică și extrem de slabă. Un cuț zglobiu și fricos care mânca pământ de sub frunzele de prin pădure, mai ar fi luat-o la sănătoasa de teama lor... Când au realizat că e prea fricos să se apropie de el, s-au gândit la un joc: să se prefacă indiferenți și să plece spre mașină. Atunci, cățelușul maro, slăbănog și flămând a venit în fugă după ei. Au întrebat un nene care trecea, dacă are idee al cui e cățelul maro și nenea le-a răspuns sec că e plin de ei si că nu-i al nimănui. Atunci ea s-a uitat rugător spre el iar el a dat dezaprobator din cap. Ea răsfățată, l-a luat pe cuț și l-a așezat pe bancheta din spate a mașinii.
- Hai acasă!
- Ce facem cu ăsta?!
- Îl spălăm.
- Și?
- Și îi dăm de mâncare, normal!
- Și?
- Și vedem noi...
Acasă, Dana (colega ei) stătea liniștită în camera creepy, când ea îi bate la ușă.
- Hei, hai să vezi ce am făcut!
- Vai! Ce-ai mai făcut?
- Uite, după bar...
- Vaaai! Ce-i cu amărâtul ăsta?! E negru? Vaaai ce slăbănog! Hai să-i dăm de mâncare!
- E maro. Da, da. Hai să-l hrănim.

Fericitul mic și negru de jeg, mânca horcăind ca un purcel. Apoi a leorpăit niște apă și s-a așezat pe covor. Au decis să-i facă baie. Când l-au uscat era de un maro strălucitor. Încă fragil, l-au dus la veterinar, care le-a spus că e foarte sănătos, nepuricos și rahitic de la lipsa de apă și mâncare. Trebuiau doar să-i dea mâncare din belșug. Și i-au dat. Până când la un control ulterior (după doi ani), tot doctorul a decis că arată ca un cârnat polonez, cu bețe.

Da daaa! E vorba despre Mars. Au vrut să-l numească Snickers dar era prea americănesc, apoi Twix ar fi fost prea rușinos chiar pentru un bețișor de cățel... și au rămas la Mars. Nu s-au gândit niciodată că eu aș putea din greșeală să-l fluier pe Marius sau să-l chem la o cafea pe Mars...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Logodna noastră

Nu știu dacă am apucat a spune cum m-a cerut pe mine omul acesta de nevastă s-o ție pe viață... Eu nu m-am așteptat pentru că am avut mereu așa o tendință de a nu-mi plăcea ideea asta de lucruri comune, repetitive, care li se întâmplă tuturor, deci și cererea asta în căsătorie mi se părea un clișeu. N-a fost. N-a fost, pentru că el, neîntreg cum e, nu a pomenit vreodată despre intenția asta a lui. Și ca să o iau mai de la un capăt, de vreo două săptămâni tot aflam accidental că mă minte. Îl întrebam ce a mai făcut ieri și îmi spunea că a stat în casă, că e liber de la serviciu, si la scurt timp după discuția noastră mă întâlneam cu un prieten sau o cunștință și-mi spunea că mai devreme s-a întâlnit cu el la mall sau pe centru sau mai știu eu pe unde în trafic. Chiar am îndrăznit, după vreo 3 întâmplări din astea, să îi spun unei prietene ce simt eu și cum cred că și-a găsit pe vreo pisi din asta sexy și frumoasă și că e laș și nu e în stare să îmi spună. Asta, în loc să-mi f

Jocuri tragice de copil inconștient

Uneori din păcate, alteori din fericire, am dovedit a fi foarte orgolioasă încă din copilărie. Repet des chestia asta, și de aceea spun din păcate:  orgoliul e frate de sânge cu prostia și trebuie ținut în frâu sau chiar încuiat într-un cufăr cu 7 lacăte pentru totdeauna. Aveam vre-o 9 ani, eram în vacanța de vară și ne jucam prin jurul casei, mai exact "la drum" cu toți vecinii și nepoții veniți pe la vecini. Era fain, că ne adunam destui cât să jucăm fotbal, ascunselea, rațele și vânătorii, magazinul, șotron (indiferent dacă eram băieți sau fete) etc. De departe cel mai nebun, năstrușnic (nici nu știu cum să-i zic), era Alin "Troschi" (Troschi e porecla lu' taică-su - alt nebun), care era și cel mai apropiat prieten de joacă al nostru (al meu și-al lui frate-miu), fiind vecini. Avea așa un stil de Ion Creangă contemporan, intuia reacțiile celorlalți copii și ne manipula cu chestia asta. Așa că vine el la mine și-mi zice:  - N-ai curaj să sari de pe ga

Retrospectivă, ce pompos!

2014 - Vama. Cu viitorul soț super-entuziast Când am împlinit 12 ani şi am decis că eu plec de acasă (cu acordul părinţilor, la treij' de kilometri mai încolo) credeam că e punctul culminant al vieţii mele. Apoi, când am dat Capacitatea am realizat că mă înşelasem cu doi ani înainte (mai ales că acu' aveam şi buletin). Am intrat la liceu, şi fiind acelaşi în care am făcut şi doi ani de generală "le ştiam pe toate bineînţeles", nimic prea nou şi prea interesant aici. Într-a doişpea am realizat că punctul culminant al vieţii mele va fi BAC-ul. Mai ales dacă îl şi luam. Am ajuns la facultate şi am murit de râs când am auzit că tre' să învăţ pe de rost un manual mai gros decât Basmele lui Ispirescu. Am picat 3 examene din prima şi am înţeles că cea mai mare realizare a vieţii mele este să îmi iau restanţele, să termin facultatea şi să nu ajung vânzătoare la Bacău sau citez "ajutor de cioban" la Berzunţi. In anul 2 m-am îndrăgostit şi am zis: