Treceți la conținutul principal

Ziua mondială a Supermanului

Azi e ziua lui. Nu ştiu cum stăteam să cuget la o cafea şi mi-am amintit de toate zilele lui de naştere de când am început eu să ţin minte. Mama a impus o regulă foarte militărească, pe care nimeni nu are şi nu a avut voie să o încalce vreodată: nici o zi de naştere nu trece nesărbătorită! Bine, aici e de fapt un cod al familiei şi prietenilor: nici o zi de naştere, de nume, de prenume, de Paşti, de Florii, de Valentines, de Dragobete, de mărţişor, de şfinţişori, de Crăciun, de hram, de 1 iunie etcetera, nu are voie să treacă neobservată şi chiar nesărbătorită! Pe bune! A devenit aşa un obicei încât e supărare dacă cineva cumva uită sau ignoră sărbătoarea (oricare o fi ea).

Când aveam 6 ani, îmi amintesc o zi de naştere a lui tata foarte frumoasă pentru noi copiii. Aveam o salcie pletoasă în curte lângă casă, în care venea în fiecare primăvară un păsăroi gălăgios cu ciocul galben şi apoi îşi lua nevastă şi îşi construiau o familie până în toamnă, când plecau împreună în ţările calde. În ziua aia, mama ne-a pus să umflăm multe baloane colorate pe care le-am agăţat cu fundiţe roşii de pletele salciei. Ea, între timp, a făcut un tort foarte arătos cu frişcă şi cireşe uriaşe, şi pe masa de sub salcie (unde şi mâncam vara) a pus cadourile noastre pentru el. Apoi stăteam şi-l aşteptam pregătiţi cu focul să aprindem lumânările din tort şi să cântăm. Păsăroiul începea primul. Îi plăceau mult cireşele. 
Când a ajuns acasă a fost foarte încântat. Purta mereu cu el un diplomat cu clape şi tot timpul abia aşteptam să-l deschidă ca să vedem ce ne-a adus bun de la oraş. De data asta avea o pungă maare cu bomboane colorate cu aromă de fructe, dar eram prea entuziasmaţi de tort, aşa că am lăsat împărţitul bomboanelor pe culori pentru seara. Cred că atunci am reuşit să citesc pe faţa lui pentru prima dată cam ce văd acum de fiecare dată de ziua lui: o nostalgie amestecată cu bucurie şi cu teamă. Nu a reuşit niciodată să fie extrem de fericit de ziua lui, deoarece de fiecare dată se gândeşte că a îmbătrânit, că a trecut prea repede timpul şi că nu mai e tânăr. Atunci împlinea 36, era chiar foarte tânăr şi tot îl apăsa gândul bătrâneţii, acum împlineşte 58, tot foarte tânăr şi pe el îl stresează acelaşi subiect: bătrâneţea. 
Ce nu ştie el de fapt, e că nu a fost şi nu va fi niciodată bătrân. Caracterul lui, modul de gândire şi comportamentul nu s-au schimbat foarte mult de la aniversarea aceea până acum. Fizic e la fel, are în plus doar câteva linii de înţelepciune pe faţă. Doar mintea lui e speriată de bătrâneţe, dar în realitate e foarte tânăr, pe bune! Dacă faci skanderbeg cu el, te bate oricine ai fi tu, e super bun la rebus, tine minte agende intregi de telefon pe de rost, conturi bancare şi numere de maşini. Joacă fotbal cu băieţii de treij' de ani şi încă îi oboseşte pe ei primii. Doarme 3 ore pe noapte, are mai mult de 3 joburi (neoficiale bineînţeles) şi poate conduce maşina mai mult de 10 ore fără să obosească şi fără să se oprească.

El e Supermanul nostru. E Andrieşul Superman, iar noi suntem susţinătorii lui preferaţi (în frunte cu mama #wink). 

La mulţi ani tata! Nu îţi mai urez să rămâi la fel de tânăr, deştept, frumos şi bun până la adânci bătrâneţi pentru că ştiu că aşa va fi, doar semănăm!
De la Sf. Ioan - a i se vedea zâmbetul de da şi nu prea. Noi de asta ne şi amuzam aşa..

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Logodna noastră

Nu știu dacă am apucat a spune cum m-a cerut pe mine omul acesta de nevastă s-o ție pe viață... Eu nu m-am așteptat pentru că am avut mereu așa o tendință de a nu-mi plăcea ideea asta de lucruri comune, repetitive, care li se întâmplă tuturor, deci și cererea asta în căsătorie mi se părea un clișeu. N-a fost. N-a fost, pentru că el, neîntreg cum e, nu a pomenit vreodată despre intenția asta a lui. Și ca să o iau mai de la un capăt, de vreo două săptămâni tot aflam accidental că mă minte. Îl întrebam ce a mai făcut ieri și îmi spunea că a stat în casă, că e liber de la serviciu, si la scurt timp după discuția noastră mă întâlneam cu un prieten sau o cunștință și-mi spunea că mai devreme s-a întâlnit cu el la mall sau pe centru sau mai știu eu pe unde în trafic. Chiar am îndrăznit, după vreo 3 întâmplări din astea, să îi spun unei prietene ce simt eu și cum cred că și-a găsit pe vreo pisi din asta sexy și frumoasă și că e laș și nu e în stare să îmi spună. Asta, în loc să-mi f

Jocuri tragice de copil inconștient

Uneori din păcate, alteori din fericire, am dovedit a fi foarte orgolioasă încă din copilărie. Repet des chestia asta, și de aceea spun din păcate:  orgoliul e frate de sânge cu prostia și trebuie ținut în frâu sau chiar încuiat într-un cufăr cu 7 lacăte pentru totdeauna. Aveam vre-o 9 ani, eram în vacanța de vară și ne jucam prin jurul casei, mai exact "la drum" cu toți vecinii și nepoții veniți pe la vecini. Era fain, că ne adunam destui cât să jucăm fotbal, ascunselea, rațele și vânătorii, magazinul, șotron (indiferent dacă eram băieți sau fete) etc. De departe cel mai nebun, năstrușnic (nici nu știu cum să-i zic), era Alin "Troschi" (Troschi e porecla lu' taică-su - alt nebun), care era și cel mai apropiat prieten de joacă al nostru (al meu și-al lui frate-miu), fiind vecini. Avea așa un stil de Ion Creangă contemporan, intuia reacțiile celorlalți copii și ne manipula cu chestia asta. Așa că vine el la mine și-mi zice:  - N-ai curaj să sari de pe ga

Retrospectivă, ce pompos!

2014 - Vama. Cu viitorul soț super-entuziast Când am împlinit 12 ani şi am decis că eu plec de acasă (cu acordul părinţilor, la treij' de kilometri mai încolo) credeam că e punctul culminant al vieţii mele. Apoi, când am dat Capacitatea am realizat că mă înşelasem cu doi ani înainte (mai ales că acu' aveam şi buletin). Am intrat la liceu, şi fiind acelaşi în care am făcut şi doi ani de generală "le ştiam pe toate bineînţeles", nimic prea nou şi prea interesant aici. Într-a doişpea am realizat că punctul culminant al vieţii mele va fi BAC-ul. Mai ales dacă îl şi luam. Am ajuns la facultate şi am murit de râs când am auzit că tre' să învăţ pe de rost un manual mai gros decât Basmele lui Ispirescu. Am picat 3 examene din prima şi am înţeles că cea mai mare realizare a vieţii mele este să îmi iau restanţele, să termin facultatea şi să nu ajung vânzătoare la Bacău sau citez "ajutor de cioban" la Berzunţi. In anul 2 m-am îndrăgostit şi am zis: