Treceți la conținutul principal

Îmi lipsește Lizuca, puțin...

Cum e weekend și vacanță afară, am hotărât să mergem la pârâu și la umbră de copaci cu iarbă verde sub ei. Ne-am (mi-am) luat dulciuri și ceva de băut și ne-am bălăcit cu chicioarele în apa de munte până la plecare. Pe drum spre alt loc fain cu apă, pești și lume multă, m-a apucat melancolia.

Acu' un an și ceva pe vremea asta abia ne adaptasem că vom merge în mașină cu doi câini măricei în loc de unul (Mars). Am ieșit prin mai la o plimbare rapidă, că ploua și era foarte frig, și m-am întâlnit pe afară cu un câine negru cu puțin alb pe piept, pe labe și în vârful cozii, care nu contenea să se zbâțâie de bucurie în preajma mea. Am mângâiat-o puțin (era o ea) și apoi am lăsat-o să se joace cu Mars, care era în al 9-lea cer că și-a găsit așa un prieten. M-a apucat instantaneu mila, deoarece avea o blană lungă, creață și lucioasă, dar fiind neîngrijită și plouată, se transformase în niște dreduri insuportabile pentru pielea ei, mirosea foarte urât și se încurca în ele când alerga. Am ales să o ignor, pentru că altceva e foarte greu de făcut în țara asta plină de tot felul de animale maidaneze și în care nici oamenii singuri și săraci nu primesc ajutor; iar eu, oricum am fost etichetată demult dog-freak.
Ea în schimb, s-a ținut după mine încontinuu dând din coadă și exprimându-și fericirea cum putea mai intens. La ușa blocului am făcut un gest de "hai în casă" către Mars și ea a țâșnit înaintea lui înăuntru. Mi-am zis: bine, îți dau mâncare, apă și dacă stai să te tund, te tund și apoi te las să pleci de unde ai venit"...
Așa am ajuns să avem doi câini, pentru că ea, Lizuca (cea cu două codițe) nu a plecat nicăieri. Afară, în mașină, acasă, departe, oriunde eram noi, fără lesă, fără chemat, fără nici un fel de gest de-al nostru, ea nu s-a mai dezlipit de noi. Am aflat de la veterinar că are aproximativ 10 ani și că a ales să-și petreacă "pensia" cu noi și cu prietenul ei Mars (care i-a cedat mâncare, pat, jucării, fără să i-o ceară cineva).
Au fost niște perioade și momente foarte frumoase, drumuri cu ei peste tot, ieșiri la concerte, în weekend-uri șiiii - o grămadă de comentarii negative față de noi de la cei mai mulți: cunoscuți, prieteni și alții: "sunteți nebuni la cap; astea sunt gesturi iraționale; voi n-aveți ce face; la mine nu veniți cu câinii; mai bine faceți și creșteți copii etc" plus ochi dați peste cap, priviri cu subînțeles și multe altele.
Printre toți ăștia am găsit și alt fel de prieteni: care ne-au ajutat, ne-au sprijinit cu adăpost pentru ea când nu mai știam unde s-o mai dosim de familii, când nu mai încăpea de musafiri sau când nu mai era loc în mașină, și care, au ajuns să o iubească cel puțin la fel de mult ca noi. Așa au ajuns să ne spună că vor s-o păstreze ei și am decis împreună că spațiul și verdeața din curtea lor, fotoliul din camera de afară și umbra pomilor de la țară îi este de zeci de ori mai benefică decât apartamentul.

Acum Lizuca își trăiește a doua tinerețe, mănâncă miel de Paști, nu știu ce bunătăți de la noua familie, se plimbă prin fânețe și doarme într-un fotoliu mare și confortabil când vrea ea. Viață net superioară Sibiului și pensie de bogătași.
Mie mi-e dor de ea în fiecare zi, îmi lipsește coada ei cu steluță albă-n vârf, care se zbâțâie chiar și prin somn, dar mai mare bucuria că are o viață de rai. O iubesc! Și mai mult, îi iubesc pe stăpânii ei cei noi, ăia, prietenii adevărați...

Cu drag și cu zâmbetul pe față vă îmbrățișez pe toți 5!

Acum nu mai e cazul să mă mai întrebați unde-i Lizuca. E în două locuri deodată: în inima mea și în Raiul ei de pe pământ.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Logodna noastră

Nu știu dacă am apucat a spune cum m-a cerut pe mine omul acesta de nevastă s-o ție pe viață... Eu nu m-am așteptat pentru că am avut mereu așa o tendință de a nu-mi plăcea ideea asta de lucruri comune, repetitive, care li se întâmplă tuturor, deci și cererea asta în căsătorie mi se părea un clișeu. N-a fost. N-a fost, pentru că el, neîntreg cum e, nu a pomenit vreodată despre intenția asta a lui. Și ca să o iau mai de la un capăt, de vreo două săptămâni tot aflam accidental că mă minte. Îl întrebam ce a mai făcut ieri și îmi spunea că a stat în casă, că e liber de la serviciu, si la scurt timp după discuția noastră mă întâlneam cu un prieten sau o cunștință și-mi spunea că mai devreme s-a întâlnit cu el la mall sau pe centru sau mai știu eu pe unde în trafic. Chiar am îndrăznit, după vreo 3 întâmplări din astea, să îi spun unei prietene ce simt eu și cum cred că și-a găsit pe vreo pisi din asta sexy și frumoasă și că e laș și nu e în stare să îmi spună. Asta, în loc să-mi f

Jocuri tragice de copil inconștient

Uneori din păcate, alteori din fericire, am dovedit a fi foarte orgolioasă încă din copilărie. Repet des chestia asta, și de aceea spun din păcate:  orgoliul e frate de sânge cu prostia și trebuie ținut în frâu sau chiar încuiat într-un cufăr cu 7 lacăte pentru totdeauna. Aveam vre-o 9 ani, eram în vacanța de vară și ne jucam prin jurul casei, mai exact "la drum" cu toți vecinii și nepoții veniți pe la vecini. Era fain, că ne adunam destui cât să jucăm fotbal, ascunselea, rațele și vânătorii, magazinul, șotron (indiferent dacă eram băieți sau fete) etc. De departe cel mai nebun, năstrușnic (nici nu știu cum să-i zic), era Alin "Troschi" (Troschi e porecla lu' taică-su - alt nebun), care era și cel mai apropiat prieten de joacă al nostru (al meu și-al lui frate-miu), fiind vecini. Avea așa un stil de Ion Creangă contemporan, intuia reacțiile celorlalți copii și ne manipula cu chestia asta. Așa că vine el la mine și-mi zice:  - N-ai curaj să sari de pe ga

Retrospectivă, ce pompos!

2014 - Vama. Cu viitorul soț super-entuziast Când am împlinit 12 ani şi am decis că eu plec de acasă (cu acordul părinţilor, la treij' de kilometri mai încolo) credeam că e punctul culminant al vieţii mele. Apoi, când am dat Capacitatea am realizat că mă înşelasem cu doi ani înainte (mai ales că acu' aveam şi buletin). Am intrat la liceu, şi fiind acelaşi în care am făcut şi doi ani de generală "le ştiam pe toate bineînţeles", nimic prea nou şi prea interesant aici. Într-a doişpea am realizat că punctul culminant al vieţii mele va fi BAC-ul. Mai ales dacă îl şi luam. Am ajuns la facultate şi am murit de râs când am auzit că tre' să învăţ pe de rost un manual mai gros decât Basmele lui Ispirescu. Am picat 3 examene din prima şi am înţeles că cea mai mare realizare a vieţii mele este să îmi iau restanţele, să termin facultatea şi să nu ajung vânzătoare la Bacău sau citez "ajutor de cioban" la Berzunţi. In anul 2 m-am îndrăgostit şi am zis: