Treceți la conținutul principal

Eliberări emoționale


 Am realizat de ce scriu când scriu adesea. Scriu poezii bune și frumoase atunci când sufăr tare și de tot din dragoste (nu am mai scris demult) și texte euforice și pline de haz și de necaz când sufăr de ceva trecător sau când mă bucur mai tare decât mă copleșesc. Acum știu și de ce marii și mai marii artiști au fost niște suferinzi: ca să ne bucure nouă viețile, să scrie minunății, să picteze fantasmagorii nemaivăzute, să bată drumuri lungi, imaginare sau reale, să ne facă nouă viețile colorate, minunate și bune.

Ei probabil nu au știut asta dar cei care trăiesc sper să afle, să sufere cu scop, cu rost, cu mai multă fervoare, pentru că se merită. În lumea asta incredibil de rea și de proastă sunt oameni și oamenii merită să se bucure de artă. Fără artă și fără copii am fi niște ruine, niște fantome vii și pline de tristețe. 

Apropo de copii, acum ei mă fac pe mine să scriu, eu nefiind artist dar având zvâcniri de scris, de exprimat sentimente și pictat. Am și eu preferințe, preferați așa cum și alții mă preferă. E atâta loc pe lume și atâta lume-n lume încât toți avem, toți putem , toți suntem preferații cuiva, idolii altcuiva, avem idoli și iubiri, adorați și urâți. E frumos, e colorată lumea că suntem mulți și în atâta mare de oameni găsim artă, nebunie, isterie și urât, care pentru alții tot frumos e. 

Mă bucur mult că trăiesc aceleași vremuri cu voi, că existăm în această lume apocaliptică, că experimentăm nemaivăzutul și nevăzutul, că trăim bucurii și frici noi, necunoscute și neexperimentate, că suntem parte dintr-o nouă istorie specială, digitală, intangibilă și mai apropiată de ceea ce înseamnă viață de duh, intangibilă dar existentă, grea dar posibilă, dureroasă dar cu bucurii inimaginabile, cu sărăcie și bucurie, cu puls aritmic și cu linii drepte și sonore...

Nu am înnebunit, așa am fost, altfel de normală, exact cum este vremea asta nouă, e normală dar diferită, ea se complace și naște noi tulpini ca să mai existe puțin.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Logodna noastră

Nu știu dacă am apucat a spune cum m-a cerut pe mine omul acesta de nevastă s-o ție pe viață... Eu nu m-am așteptat pentru că am avut mereu așa o tendință de a nu-mi plăcea ideea asta de lucruri comune, repetitive, care li se întâmplă tuturor, deci și cererea asta în căsătorie mi se părea un clișeu. N-a fost. N-a fost, pentru că el, neîntreg cum e, nu a pomenit vreodată despre intenția asta a lui. Și ca să o iau mai de la un capăt, de vreo două săptămâni tot aflam accidental că mă minte. Îl întrebam ce a mai făcut ieri și îmi spunea că a stat în casă, că e liber de la serviciu, si la scurt timp după discuția noastră mă întâlneam cu un prieten sau o cunștință și-mi spunea că mai devreme s-a întâlnit cu el la mall sau pe centru sau mai știu eu pe unde în trafic. Chiar am îndrăznit, după vreo 3 întâmplări din astea, să îi spun unei prietene ce simt eu și cum cred că și-a găsit pe vreo pisi din asta sexy și frumoasă și că e laș și nu e în stare să îmi spună. Asta, în loc să-mi f

Jocuri tragice de copil inconștient

Uneori din păcate, alteori din fericire, am dovedit a fi foarte orgolioasă încă din copilărie. Repet des chestia asta, și de aceea spun din păcate:  orgoliul e frate de sânge cu prostia și trebuie ținut în frâu sau chiar încuiat într-un cufăr cu 7 lacăte pentru totdeauna. Aveam vre-o 9 ani, eram în vacanța de vară și ne jucam prin jurul casei, mai exact "la drum" cu toți vecinii și nepoții veniți pe la vecini. Era fain, că ne adunam destui cât să jucăm fotbal, ascunselea, rațele și vânătorii, magazinul, șotron (indiferent dacă eram băieți sau fete) etc. De departe cel mai nebun, năstrușnic (nici nu știu cum să-i zic), era Alin "Troschi" (Troschi e porecla lu' taică-su - alt nebun), care era și cel mai apropiat prieten de joacă al nostru (al meu și-al lui frate-miu), fiind vecini. Avea așa un stil de Ion Creangă contemporan, intuia reacțiile celorlalți copii și ne manipula cu chestia asta. Așa că vine el la mine și-mi zice:  - N-ai curaj să sari de pe ga

Retrospectivă, ce pompos!

2014 - Vama. Cu viitorul soț super-entuziast Când am împlinit 12 ani şi am decis că eu plec de acasă (cu acordul părinţilor, la treij' de kilometri mai încolo) credeam că e punctul culminant al vieţii mele. Apoi, când am dat Capacitatea am realizat că mă înşelasem cu doi ani înainte (mai ales că acu' aveam şi buletin). Am intrat la liceu, şi fiind acelaşi în care am făcut şi doi ani de generală "le ştiam pe toate bineînţeles", nimic prea nou şi prea interesant aici. Într-a doişpea am realizat că punctul culminant al vieţii mele va fi BAC-ul. Mai ales dacă îl şi luam. Am ajuns la facultate şi am murit de râs când am auzit că tre' să învăţ pe de rost un manual mai gros decât Basmele lui Ispirescu. Am picat 3 examene din prima şi am înţeles că cea mai mare realizare a vieţii mele este să îmi iau restanţele, să termin facultatea şi să nu ajung vânzătoare la Bacău sau citez "ajutor de cioban" la Berzunţi. In anul 2 m-am îndrăgostit şi am zis: